Met Breaker naar de ‘Big Apple’

Breaker is marktleider op het gebied van zuivelsnacks en met name onder jongeren populair. Om de verkoop van Breaker een extra impuls te geven, bedachten we een inventieve spaaractie met een passende hoofdprijs: een big break naar de ‘Big Apple’.

Het principe van de actie was simpel: hoe meer Breaker je koopt, hoe meer kans op prijzen. Tijdens de actieperiode van 6 weken werden elke vrijdag de winnaars getrokken. Elke week kans dus op een stedentrip, met aan het eind van de periode de big break naar New York. Bovendien kreeg iedere deelnemer een reischeque van 30 euro cadeau! Altijd prijs dus.

Voor de afhandeling van de actie maakten we een inventieve (mobiele) website. Hier kon je eenvoudig de actiescodes van de verpakking invoeren en zo je winkans vergroten. Ook het delen via Facebook leverde extra winkans op. De trekking gebeurde elke week helemaal automatisch en elke deelnemer werd via e-mail op de hoogte gehouden.

De actie is ondersteund met pre-rolls op tv, advertenties en natuurlijk POS-materiaal. Ook maakten we de speciale actiesticker met unieke code.

We zagen onszelf al helemaal zitten met een Breaker in het Central Park. Helaas was de beveiliging van het systeem waterdicht, en daarmee dus ook het personeel van NOVAD uitgesloten van deelname.

Klant:

Arla Foods

Opdracht:

Ontwikkel een merkactivatiecampagne voor Breaker, de meest succesvolle zuivelsnack van Nederland.

Wat we gedaan hebben:
  • Instore
  • On-pack
  • Online
  • Print